РУС БЕЛ ENG

Аб музеі

 

Заснавальнік музея: дзяржаўная установа адукацыі “Сольская сярэдняя школа імя Мар’яна Дуксы”.

Савет музея:

Феткевіч Наталля Францаўна, намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце, старшыня Савета музея;

Бабойць Алена Антонаўна, настаўнік гісторыі, член Савета музея;

Савіцкі Павел Балеслававіч, дырэктар установы, член Савета музея;

Гваздова Аксана Міхайлаўна, настаўнік рускай мовы і літаратуры, член Савета музея;

Мацкель Наталія Іосіфаўна, настаўнік беларускай мовы і літаратуры, член Савета музея;

Пітоленка Ганна Анатольеўна, педагог-арганізатар, член Савета музея;

Казак Кацярына, вучаніца XI класа, член Савета музея;

Хлебавец Карына, вучаніца XI класа, член Савета музея

 

Мэта: фарміраванне ў моладзі грамадзянска-патрыятычных пачуццяў сродкамі экскурсійнай і музейнай дзейнасці.

Задачы:

стварэнне ўмоў для фарміравання грамадзяніна і патрыёта, сацыяльна паспяховай і прафесійна кампетэнтнай асобы ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб культуры і Праграмай выхаваўчай работы ўстановы адукацыі “Сольская сярэдняя школа імя Мар`яна Дуксы”;

стварэнне ўмоў для фарміравання ў вучняў інфармацыйнай культуры праз выкарыстанне інфармацыйна-камунікатыўных тэхналогій;

правядзенне інвентарызацыі музея.

п/п

Змест

Тэрмін

Адказны

1. Арганізацыйна-метадычная работа

1.

Зацвярджэнне плана работы музея

да 1 верасня

2024 г.

Бабойць А.А.

кіраўнік музея

2.

Вывучэнне метадычных рэкамендацый па вядзенні музейнай працы

верасень

2024 г.

Бабойць А.А.

кіраўнік музея

3.

Паседжанне Савета музея

1 раз у чвэрць 2024/2025 навучальны год

Бабойць А.А.

кіраўнік музея

4.

Вядзенне музейнай дакументацыі

2024/2025 навучальны год

Бабойць А.А.

кіраўнік музея

5.

Стварэнне экскурсійнай групы, арганізацыя вучобы эскурсаводаў

2024/2025 навучальны год

Бабойць А.А.

кіраўнік музея

6.

Напаўненне інфармацыяй сайта віртуальнага музея

2024/2025 навучальны год

Бабойць А.А.

кіраўнік музея

7.

Аказанне метадычнай дапамогі класным кіраўнікам па падрыхтоўцы і правядзенні гадзін інфармавання і класных гадзін, звязаных з дзейнасцю музея

2024/2025 навучальны год

Бабойць А.А.

кіраўнік музея

II. Пошукава-даследчая і экспазіцыйная праца

8.

Даследчая работа па тэме “Гісторыя аднаго экспаната”

лістапад-снежань

2024 г.

Бабойць А.А.

кіраўнік музея

9.

Пошукавая работа па тэме “Гісторыя чыгуначнага вакзала Солы ”

снежань 2024 г. – май 2025 г.

Бабойць А.А.

кіраўнік музея

10.

Збор матэрыялаў для правядзення аглядных і тэматычных экскурсій

2024/2025 навучальны год

Бабойць А.А.

кіраўнік музея

11.

Пошук новай інфармацыі да тэматычнай экспазіцыі “Генацыд у Солах у гады Другой сусветнай  і Вялікай Айчыннай войнаў”

сакавік-май

2025 г.

Бабойць А.А.

кіраўнік музея

12.

Акцыя па пошуку новых музейных прадметаў “Падары падарунак музею”

2024/2025 навучальны год

Бабойць А.А.

кіраўнік музея

13.

Удзел вучняў у конкурсах, канферэнцыях і іншых мерапрыемствах

2024/2025 навучальны год

Бабойць А.А.

кіраўнік музея

14.

Праца з фондамі музея, інвентарызацыя архіва

2024/2025 навучальны год

Бабойць А.А.

кіраўнік музея

15.

Праца з інтэрнэт-крыніцамі

2024/2025 навучальны год

Бабойць А.А.

кіраўнік музея

III. Экскурсійна-масавая работа

16.

Тэматычная экскурсія “Вуліцы майго аграгарадка: паходжанне, знакавыя помнікі”

снежань 2024 г. – май 2025 г.

Бабойць А.А.

кіраўнік музея

17.

Акцыя “Дзень музейнага сэлфі”, у рамках міжнароднага дня “Сэлфі у музеі”

19 студзеня

2025 г.

Бабойць А.А.

кіраўнік музея

18.

Арганізацыя і правядзенне гульні-падарожжа “Там, на невядомых сцяжынках”

люты-красавік 2025 г.

Бабойць А.А.

кіраўнік музея

19.

Падрыхтоўка і правядзенне тыдня музеяў

сакавік-красавік 2025 г.

Бабойць А.А.

кіраўнік музея

20.

Арганізацыя і правядзенне інтэрактыўнай гульні «Збяром гісторыю аграгарадка Солы разам»

сакавік-красавік 2025 г.

Бабойць А.А.

кіраўнік музея

21.

Правядзенне дня адчыненых дзвярэй, прымеркаванага да міжнароднага дня музеяў

18 мая

2025 г.

Бабойць А.А.

кіраўнік музея

22.

Адлюстраванне дзейнасці музея ў розных інфармацыйных крыніцах (у СМІ, Інтэрнеце)

2024/2025 навучальны год

Бабойць А.А.

кіраўнік музея

23.

Правядзенне аглядных і тэматычных экскурсій па дзейных экспазіцыях

2024/2025 навучальны год

Бабойць А.А.

кіраўнік музея

24.

Правядзенне музейных урокаў

2024/2025 навучальны год

Бабойць А.А.

кіраўнік музея

IV. Ідэалагічная і выхаваўчая праца

25

Серыя віртуальных фотапрэзентацый:

“Памятныя месцы мястэчка Солы”

“Солы у перыяд паміж Першай і Другой сусветнымі войнамі”

“Малавядомыя факты аб гераічным вызваленні вёскі Солы (5-6 ліпеня 1944г.)

лістапад

2024 г.

студзень,

сакавік

2025 г.

Бабойць А.А.

кіраўнік музея

26

Серыя інфармацыйных гадзін:

“У адзінстве народа – вялікая сіла”

“27 верасня - Сусветны дзень турызму”

2024/2025 навучальны год

Бабойць А.А.

кіраўнік музея

27

Серыя музейных урокаў:

“Наш край са старажытнасці да XV ст.” (6 клас)

“Наш край у XVII-XVIII ст.” (7 клас)

“Наш край у к. XVIII – с. XIX ст.” (8 клас)

“Наш край у др.п. XIX - п.XX ст.” (8 клас)

“Наш край у 1917г.- п. XXI ст.” (9 клас)

“Наш край у старажытнасці” (10 клас)

“Наш край у IX - XIII ст.” (10 клас)

“Наш край у XIII - XV ст.” (10 клас)

“Наш край у XVI - XVIII ст.” (10 клас)

“Наш край у XIX - п. XXI ст.” (11 клас)

2024/2025 навучальны год

Бабойць А.А.

кіраўнік музея

28

Круглы стол “Сапраўдны патрыятызм - вышэйшы грамадзянскі абавязак” (да Дня Канстытуцыі Рэспублікі Беларусь)

сакавік

2025г.

Бабойць А.А.

кіраўнік музея

29.

Урок Мужнасці “Летапіс Вялікай Перамогі”

май

2025 г.

Бабойць А.А.

кіраўнік музея

№ п/п

Змест

Тэрмін

Адказныя

I. Арганізацыйная дзейнасць

1.

Фарміраванне складу Савета музея і размеркаванне абавязкаў

да 5 верасня

2023 г.

Феткевіч Н.Ф.,

намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце

2.

Складанне плана работы на 2023/2024 навучальны год, прадстаўленне плана на зацвярджэнне кіраўніцтву ўстановы

да 15 верасня

2023 г.

Савет музея

3.

Арганізацыя пасяджэнняў Савета музея

1 раз у чвэрць 2023/2024 навучальны год

Мацкель Н.І.,

настаўнік беларускай мовы і літаратуры

4.

Арганізацыя работы творчай групы экскурсаводаў

кастрычнік-лістапад 2023 г.

Бабойць А.А.,

настаўнік гісторыі

5.

Арганізацыя работы па рэканструкцыі віртуальнага музея

лістапад-снежань 2023 г.

Гваздова А.М.,

настаўнік рускай мовы і літаратуры

6.

Папаўненне на сайце школы вэб-старонак, якія змяшчаюць інфармацыю аб музеі

да 1 снежня 2023 г., далей – пастаянна

Скараход Т.Б.,

настаўнік інфарматыкі

7.

Аказанне метадычнай і інфармацыйнай дапамогі класным кіраўнікам па падрыхтоўцы і правядзенні інфармацыйных гадзін і класных гадзін, звязаных з дзейнасцю музея

2023/2024 навучальны год

Члены Савета музея

8.

Планаванне работы па ўмацаванні матэрыяльна-тэхнічнай базы музея

да 1 студзеня

2024 г.

Савіцкі П.Б.,

дырэктар

9.

Кантроль за ажыццяўленнем плана работы музея

2023/2024 навучальны год

Савіцкі П.Б.,

дырэктар

II.Экспазіцыйна-фондавая работа

1.

Падрыхтоўка экспазіцый

да 1 снежня

2023 г.

Бабойць А.А.,

настаўнік гісторыі,

Мацкель Н.І.,

настаўнік беларускай мовы і літаратуры

2.

Пераулік асноўнага і дапаможнага фонду, зверка фонду з дакументацыяй

да 1 снежня

2023 г.

3.

Падбор матэрыялаў для ўрокаў мужнасці, класных гадзін, фарміраванне выставак

да 1 снежня

2023 г.

4.

Падрыхтоўка выстаў

да 1 снежня

2023 г.

5.

Работа па захаванасці фондаў, іх захоўванні і экспанаванні

2023/2024 навучальны год

6.

Вядзенне спецыяльнай дакументацыі

2023/2024 навучальны год

7.

Камплектаванне і апісанне новых паступленняў

2023/2024 навучальны год

III. Экскурсійная работа

1.

Правядзенне аглядных і тэматычных экскурсій па дзейных экспазіцыях музея для вучняў, бацькоў вучняў і гасцей

з 1 снежня

2023 г.

Бабойць А.А.,

настаўнік гісторыі,

Мацкель Н.І.,

настаўнік беларускай мовы і літаратуры

2.

Работа з творчымі групамі экскурсаводаў

з 1 снежня

2023 г.

3.

Правядзенне Дней Адчыненых дзвярэй

1 раз у чвэрць 2023/2024 навучальны год

4.

Збор матэрыялаў для новых экскурсій

з 1 снежня

2023 г.

5.

Правядзенне гутарак, лекцый, міні-экскурсій

2023/2024 навучальны год

6.

Удзел у конкурсах экскурсаводаў

2023/2024 навучальны год

7.

Правядзенне ўрокаў мужнасці, свят, віктарын да памятных дат

2023/2024 навучальны год

IV. Пошукавая работа

1.

Пошук неабходных матэрыялаў для экскурсій, гутарак

да 1 снежня

2023 г.

Бабойць А.А.,

настаўнік гісторыі,

Мацкель Н.І.,

настаўнік беларускай мовы і літаратуры

 

 

 

2.

Перапіска з музеямі краіны з мэтай пошуку патрэбнай інфармацыі

2023/2024 навучальны год

3.

Праца ў архівах

2023/2024 навучальны год

4.

Апрацоўка знойдзеных матэрыялаў, экспанатаў

2023/2024 навучальны год

5.

Падрыхтоўка справаздач у выглядзе дзённікаў, газет, буклетаў, дакладаў, даследчых работ

2023/2024 навучальны год

Гваздова А.М.,

настаўнік рускай мовы і літаратуры

V. Інфармацыйна-прапагандысцкая работа

1.

Падрыхтоўка інфармацыі да свят, памятных дат

2023/2024 навучальны год

Бабойць А.А.,

настаўнік гісторыі,

Мацкель Н.І.,

настаўнік беларускай мовы і літаратуры, Гваздова А.М.,

настаўнік рускай мовы і літаратуры

2.

Вядзенне летапісу асноўных спраў

2023/2024 навучальны год

3.

Вядзенне работы над Кнігай Памяці

2023/2024 навучальны год

4.

Прадстаўленне матэрыялаў аб музеі (па запатрабаванні)

2023/2024 навучальны год

5.

Падрыхтоўка матэрыялаў для сродкаў масавай інфармацыі

2023/2024 навучальны год

6.

Супрацоўніцтва з грамадскімі арганізацыямі

2023/2024 навучальны год

Пітоленка А.А.,

педагог-арганізатар

VI. Навукова-даследчая работа

1.

Падрыхтоўка даследчых работ на конкурсы, канферэнцыі

2023/2024 навучальны год

Бабойць А.А.,

настаўнік гісторыі,

Мацкель Н.І.,

настаўнік беларускай мовы і літаратуры

2.

Падрыхтоўка паведамленняў, дакладаў для работы музея

2023/2024 навучальны год

3.

Ажыццяўленне даследчай дзейнасці у фондах бібліятэк

2023/2024 навучальны год

4.

Падрыхтоўка матэрыялаў для творчых работ

2023/2024 навучальны год

Гваздова А.М.,

настаўнік рускай мовы і літаратуры

5.

Складанне картатэкі

2023/2024 навучальны год

6.

Складанне каталога прэзентацый, даследчых работ

2023/2024 навучальны год

VIII. Арганізацыйна-масавая работа

1.

Правядзенне тыдня «Музей і дзеці»

верасень

2023 г.

Бабойць А.А.,

настаўнік гісторыі,

Мацкель Н.І.,

настаўнік беларускай мовы і літаратуры, Гваздова А.М.,

настаўнік рускай мовы і літаратуры,

Пітоленка А.А.,

педагог-арганізатар

2.

Правядзенне урокаў мужнасці

люты

2024 г.

3.

Правядзенне Дней памяці

верасень, лістапад 2023 г.,

люты, май

2024 г.

4.

Правядзенне выстаў

з 1 снежня

2023 г.

5.

Правядзенне лекцый да памятных дат

2023/2024 навучальны год

Канцэпцыя стварэння і развіцця комплекснага музея літаратурна-краязнаўчага профілю

АГУЛЬНАЯ ІНФАРМАЦЫЯ

Заснавальнік музея: дзяржаўная установа адукацыі “Сольская сярэдняя школа імя Мар’яна Дуксы”.

ПРОФІЛЬ МУЗЕЯ: літаратурна-краязнаўчы, тып – комплексны.

ІДЭЙНАЯ ЗАДУМА.

Комплексны музей літаратурна-краязнаўчага профілю дзяржаўнай установы адукацыі “Сольская сярэдняя школа імя Мар’яна Дуксы” (далей – музей):

пляцоўка для знаёмства вучняў усіх узроставых груп з гісторыяй аграгарадка Солы, літаратурнай спадчынай Смаргонскага раёна;

даследчы цэнтр, накіраваны на пошук, вывучэнне і захаванне ведаў аб гісторыі аграгарадка Солы, пісьменнікаў і паэтаў Смаргоншчыны;

адзін з інструментаў сацыялізацыі вучняў;

пляцоўка для сумеснай пазнавальнай, пошукавай і творчай дзейнасці дзяцей і дарослых;

арганізацыя вольнага часу жыхароў Сольскага сельскага савета.

 

АСНОЎНЫЯ НАПРАМКІ ДЗЕЙНАСЦІ.

Работа музея:

экспазіцыйная (пастаянная экспазіцыя, якая адлюстроўвае гісторыю аграгарадка Солы, літаратурную спадчыну Смаргонскага раёна, а таксама часовыя тэматычныя экспазіцыі);

асветніцкая (арганізацыя на базе музея экскурсій, тэматычных заняткаў, віктарын, конкурсаў і свят);

навукова-даследчая (вывучэнне гісторыі аграгарадка Солы, літаратурнай спадчыны Смаргонскага раёна).

 

МЭТЫ СТВАРЭННЯ МУЗЕЯ

пазнаёміць дзяцей і іншых удзельнікаў адукацыйнага працэсу з гісторыяй аграгарадка Солы, літаратурнай спадчынай Смаргонскага раёна;

прывіць вучням любоў і цікавасць да гісторыі, літаратуры;

спрыяць фармаванню пачуцця ўзвышанага, высокамаральных пачуццяў і патрыятызму ў вучняў;

стварыць умовы для сумеснай дзейнасці і сямейнага адпачынку.

 

МЯРКУЕМАЯ АЎДЫТОРЫЯ МУЗЕЯ:

Вучні дзяржаўнай установы адукацыі “Сольская сярэдняя школа імя Мар’яна Дуксы” і іх бацькі, педагогі, госці з іншых адукацыйных устаноў. Таксама жыхары і госці Смаргонскага раёна.

 

ЗМЕСТ ЭКСПАЗІЦЫІ І НАПРАМКІ ЭКСКУРСІЙНАЙ ДЗЕЙНАСЦІ.

Экспазіцыйна-выставачная дзейнасць музя будзе рэалізавана з дапамогай стварэння пастаянна дзеючай асноўнай экспазіцыі, а таксама за кошт распрацоўкі выставак унутры музя і стварэння перасоўных выставак.

 

МЭТЫ ЭКСПАЗІЦЫІ:

пазнаёміць наведвальнікаў з гісторыяй станаўлення і развіцця вёскі Солы;

паказаць дзейнасць выбітных дзеячаў Смаргоншчыны літаратурнай;

 

ЗМЕСТ ТЭМАТЫЧНЫХ РАЗДЗЕЛАЎ ЭКСПАЗІЦЫІ.

1.Солы ў старажытныя часы..

  1. Солы ў XIII- пачатку XX ст.
  2. Солы ў час Першай сусветнай вайны. Сольскае перамір’е..
  3. Солы ў час Другой сусветнай і Вялікай Айчыннай войн.
  4. Палітыка генацыду беларускага народа ў час Вялікай Айчыннай вайны.
  5. Літаратурная Смаргоншчына.
  6. Францішак Багушэвіч .
  7. Мар’ян Дукса.

 

МЯРКУЕМЫЯ НАПРАМКІ НАВУКОВА-ДАСЛЕДЧАЙ ДЗЕЙНАСЦІ:

вывучэнне палітыкі генацыду на тэрыторыі Сольскага сельскага савета ў час Вялікай Айчыннай вайны;

вывучэнне жыццёвага шляху і творчай дзейнасці паэта Мар’яна Дуксы;

вывучэнне літаратурнай спадчыны Смаргонскага краю.

 

Камплектаванне музейных фондаў будзе ажыццяўляцца пры дапамозе стварэння арганізацыі праектнай дзейнасці вучняў дзяржаўнай установы адукацыі “Сольская сярэдняя школа імя Мар’яна Дуксы”, дарэння і вынікаў краязнаўчых экспедыцый.

 

ФОРМЫ МУЗЕЙНЫХ КАМУНІКАЦЫЙ.

Наведвальнікі змогуць пазнаёміцца з музеем праз правядзенне тэматычных экскурсій, віктарын, розных акцый і мерапрыемстваў, майстар-класаў, конкурсаў, выставак.

Для вучняў будуць арганізаваны рэгулярныя заняткі, у ходзе якіх яны змогуць пазнаёміцца з гісторыяй ...

Да дзейнасці музея будуць прыцягвацца і бацькі. Гэта будзе ажыццяўляцца праз запрашэнне іх на тэматычныя мерапрыемствы і майстар-класы, якія прадугледжваюць сумесную дзейнасць дзіцяці і яго бацькоў.

Музеем будзе весціся наладжванне сувязей з музеямі іншых устаноў адукацыі і дзяржаўных музеяў.

 

Матэрыяльна тэхнічнае забеспячэнне музея прадстаўлена ў выглядзе абсталявання для захоўвання музейных прадметаў, асноўнага і дапаможнага абсталявання ў экспазіцыі, тэхнічных сродкаў, неабходных для работы музея.

свернуть

Палажэнне аб Савеце музея

ГЛАВА 1

АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

 

  1. Палажэнне аб Савеце музея дзяржаўнай установы адукацыі “Сольская сярэдняя школа імя Мар’яна Дуксы” (далей – Палажэнне) распрацавана ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь Аб культуры ад 20 ліпеня 2016 г. № 413-З.
  2. Савет музея дзяржаўнай установы адукацыі “Сольская сярэдняя школа імя Мар’яна Дуксы” (далей – установа) з’яўляецца грамадскім органам кіравання музеем установы ў складзе іншых структурных падраздзяленняў адукацыйнай прасторы школы;
  3. Савет музея ўстановы – выбарны орган самакіравання, які выбіраецца на сходзе актыву музея адкрытым галасаваннем.
  4. Савет музея ўстановы ажыццяўляе цякучую работу музея, накіроўвае дзейнасць у адпаведнасці з мэтамі і задачамі.
  5. Савет музея ўстановы ўтвараюць прадстаўнікі кіраўніцтва, настаўнікі, вучні, законныя прадстаўнікі вучняў.
  6. Колькасны склад Савета музея ўстановы вызначаецца ў залежнасці ад аб’ёму плануемай работы, ад колькасці вучняў, якія прымаюць удзел у рабоце музея, ад тых відаў работ, якія неабходна ажыццявіць пры стварэнні і ў далейшай дзейнасці музея і зацвярджаецца педагагічным саветам установы.
  7. Дзейнасць Савета музея ўстановы рэгламентуецца дадзеным Палажэннем і ажыццяўляецца ў адпаведнасці з планам работы музея, які зацвярджаецца дырэктарам установы.

 

ГЛАВА 2

ЗАДАЧЫ І АСНОЎНЫЯ НАПРАМКІ ДЗЕЙНАСЦІ САВЕТА МУЗЕЯ ЎСТАНОВЫ

 

  1. Задачы Савета музея ўстановы:

забеспячэнне якаснага кіравання дзейнасцю музея ўстановы;

распрацоўка і апрабаванне эфектыўных форм і метадаў гісторыка-краязнаўчай работы;

забеспячэнне сістэматычнай работы музея, як аднаго з кампанентаў адукацыйнага працэсу;

інтэграванне музейнай справы ва ўрочную і пазаўрочную выхаваўчую сістэму;

засваенне і выкарыстанне ў практыцы адукацыйнага працэсу асноў музейнай педагогікі як магутнага стымулу духоўна-маральнага, грамадзянска-патрыятычнага, інтэлектуальнага, эстэтычнага выхавання асобы выпускніка школы;

забеспячэнне знешніх сувязей музея з грамадскасцю;

стварэнне ўмоў для самарэалізацыі творчых, камунікатыўных здольнасцяў вучняў.

  1. Асноўныя напрамкі дзейнасці Савета музея ўстановы:

экспазіцыйна-фондавая работа;

экскурсійная работа;

пошукавая работа;

інфармацыйна-прапагандысцкая работа;

навукова-даследчая работа;

арганізацыйна-масавая работа.

 

ГЛАВА 3

ФУНКЦЫІ САВЕТА МУЗЕЯ ЎСТАНОВЫ

 

  1. Функцыі Савета музея ўстановы:

распрацоўвае і прадстаўляе для зацвярджэння дырэктару ўстановы перспектыўныя і каляндарныя планы работы;

вырашае пытанні ўключэння ў фонды музея помнікаў гісторыі, прыроды і культуры, якія паступаюць у працэсе камплектавання фондаў музея ўстановы;

заслухоўвае справаздачы кіраўнікоў пошукавых груп;

абмяркоўвае асноўныя пытанні дзейнасці музея ўстановы;

арганізуе сустрэчы вучняў з ветэранамі вайны, дзеячамі навукі, культуры і мастацтва і іншымі цікавымі людзьмі;

кіруе падрыхтоўкай лектараў і экскурсаводаў і інш.

 

ГЛАВА 4

ПАРАДАК ФАРМІРАВАННЯ І АРГАНІЗАЦЫЯ ДЗЕЙНАСЦІ САВЕТА МУЗЕЯ ЎСТАНОВЫ

 

  1. Савет музея ўстановы фарміруецца тэрмінам на адзін навучальны год.
  2. З ліку членаў Савета музея ўстановы абіраюцца старшыня, намеснік старшыні савета музея (сакратар), кіраўнікі секцый (з ліку педагагічных работнікаў, вучняў, прадстаўнікоў грамадскасці).
  3. Непасрэднае кіраўніцтва дзейнасцю Савета музея ўстановы ажыццяўляе старшыня, які выконвае наступныя абавязкі:

узначальвае, арганізуе і праводзіць работу Савета музея ўстановы ў адпаведнасці са Статутам установы, дадзеным Палажэннем, Палажэннем аб музеі ўстановы і рэгламентам пасяджэнняў;

падрыхтоўвае і праводзіць пасяджэнні Савета музея ўстановы;

забяспечвае пратакаляванне пасяджэнняў Савета музея ўстановы;

рыхтуе планаванне дзейнасці музея і аналіз вынікаў;

падпісвае рашэнні, прынятыя Саветам музея ўстановы;

арганізуе інфармаванне ўдзельнікаў адукацыйных адносін аб рашэннях, прынятых Саветам музея.

  1. З ліку членаў Савета музея ўстановы могуць фарміравацца наступныя секцыі (рабочыя групы), якія распрацоўваюць асобныя напрамкі работы музея:

пошукава-збіральніцкая;

фондавая (уліковая);

экспазіцыйна-выставачная (афарміцелі);

экскурсійна-асветніцкая (экскурсаводы) і інш.

  1. Кожны член Савета музея ўстановы, прыняты ў яго склад, з’яўляецца адказным за прызначаны накірунак работы і адказвае за якасць рэалізацыі арганізацыйна-кіраўнічых мерапрыемстваў на даручаным яму ўчастку.
  2. Пасяджэнне Савета музея праходзіць, як правіла, адзін раз у чвэрць, тэматыка пасяджэнняў вызначаецца праблемнымі пытаннямі, якія патрабуюць свайго вырашэння;
  3. Разам з асноўнымі (планавымі) пасяджэннямі Савета музея могуць збірацца пасяджэнні для вырашэння пытанняў, якія патрабуюць неадкладнага рашэння;
  4. Паседжанні Савета музея ўстановы, як правіла, з’яўляюцца адкрытымі.
  5. Савет музея ўстановы прымае рашэнні ў калегіяльным парадку адкрытым або таемным галасаваннем на сваіх пасяджэннях.
  6. Рашэнні Савета музея ўстановы з’яўляюцца правамоцнымі, калі на яго пасяджэнні прысутнічала не менш за 2/3 ад агульнай колькасці членаў Савета.
  7. Рашэнні прымаюцца большасцю галасоў, старшыня мае права вырашальнага голаса пры роўнасці галасоў.
  8. Рашэнні Савета музея ўстановы з’яўляюцца абавязковымі для ўсіх членаў.

 

ГЛАВА 5

ПРАВЫ І АБАВЯЗКІ ЧЛЕНАЎ САВЕТА МУЗЕЯ ЎСТАНОВЫ

 

  1. Члены Савета музея ўстановы маюць права:

уносіць прапановы кіраўніцтву ўстановы па любым пытанні функцыянавання і развіцця музея ўстановы;

уваходзіць у адну з секцый (рабочая груп), актыўна ўдзельнічаць у яе рабоце, прымаць удзел у вырашэнні любых праблем, ставіць на абмеркаванне пытанні, адстойваць свой пункт гледжання;

патрабаваць ад усіх членаў Савета музея ўстановы адзінства падыходаў і дзеянняў;

ацэньваць, абагульняць і распаўсюджваць вопыт дзейнасці педагагічных работнікаў і вучняў, удзельнікаў музейных мерапрыемстваў;

вырашаць пытанні аб колькасці і змесце музейных мерапрыемстваў у складзе перспектыўнай праграмы развіцця ўстановы;

кантраляваць выкананне раней прынятых рашэнняў;

  1. Члены Савета музея абавязаны:

прысутнічаць на пасяджэннях Савета музея ўстановы;

аказваць падтрымку Савета музея ўстановы ў любой даступнай форме: арганізатарскай, інфармацыйнай, асабістым удзелам, пасрэдніцтвам і інш;

выступаць праваднікамі ідэй, прапаноў, выпрацаваных у вучнёўскіх калектывах па рабоце музея ўстановы;

арганізоўваць класы на ўдзел у справах музея ўстановы;

стымуляваць творчую актыўнасць удзельнікаў работы музея ўстановы;

выпрацоўваць агульныя падыходы да стварэння канцэпцыі дзейнасці музея ўстановы.

 

ГЛАВА 6

АДКАЗНАСЦЬ САВЕТА МУЗЕЯ ЎСТАНОВЫ

 

  1. Члены Савета музея ўстановы нясуць адказнасць:

за матэрыяльна-тэхнічнае забеспячэнне і абсталяванне музея ўстановы;

за ўлік музейных прадметаў музея ўстановы, прыняцце рашэння аб абмене, рэстаўрацыі або прыёме і перадачы прадметаў асноўнага і дапаможнага фондаў у часовае карыстанне.

за прадастаўленне штогадовай справаздачы аб дзейнасці музея ўстановы.

за каардынацыю дзеянняў работнікаў установы, прадстаўнікоў грамадскіх арганізацый па функцыянаванні музея ўстановы.

за аб’ектыўную ацэнку рэзультатыўнасці дзейнасці членаў Савета музея ўстановы;

за актуальнасць і карэктнасць пытанняў, якія выносяцца на разгляд;

за аб’ектыўнасць ацэнкі дзейнасці ўсіх удзельнікаў работы музея ўстановы;

за своечасовую рэалізацыю рашэнняў Савета музея ўстановы.

 

ГЛАВА 7

ДАКУМЕНТАЦЫЯ І СПРАВАЗДАЧНАСЦЬ

 

  1. Пасяджэнні і рашэнні Савета музея ўстановы афармляюцца пратаколам.
  2. Пратакол Савета музея ўстановы падпісваецца яго старшынёй.
  3. Пратаколы пасяджэнняў і рашэнняў захоўваюцца ў справаводстве музея ўстановы.
  4. Аналіз дзейнасці Савета музея прадастаўляецца ў канцы навучальнага года кіраўніцтву ўстановы.

 

Асноўныя напрамкі музейнай работы:

экспазіцыйна-фондавае

экскурсійнае

пошукавае

інфармацыйна-прапагандысцкае

навукова-даследчае

арганізацыйна-масавае

аддзел перапіскі

краязнаўчая дзейнасць

шэфская дапамога

 

Экспазіцыйна-фондавая работа

клапоціцца аб захаванасці фондаў, іх захоўванні і экспанаванні

пераўлік асноўнага і дапаможнага фонду, зверка фонду з дакументацыяй

падрыхтоўка новых экспазіцый

падрыхтоўка выставак

падбор матэрыялаў для ўрокаў мужнасці, класных гадзін фарміраванне выставак

правільнае вядзенне спецыяльнай дакументацыі

камплектаванне і апісанне новых паступленняў

Экскурсійная работа

арганізацыя экскурсій па музеі

Дні Адчыненых дзвярэй для гасцей

Збор матэрыялаў для новых экскурсій

Правядзенне гутарак, лекцый, міні-экскурсій

Удзел у гарадскім конкурсе экскурсаводаў

Правядзенне ўрокаў мужнасці, свят, віктарын да памятных дат

Пошукавая работа

пошук неабходных матэрыялаў для экскурсій, гутарак

апрацоўка знойдзеных матэрыялаў, экспанатаў

аперацыя “Піша салдат”

перапіска з музеямі краіны з мэтай пошуку патрэбнай інфармацыі

падрыхтоўка справаздач у выглядзе дзённікаў, газет, буклетаў, дакладаў, даследчых работ

праца ў архівах

сустрэча з відавочцамі

Інфармацыйна-прапагандысцкая работа

выпуск газеты “Памяць”

выпуск газет да свят, памятных дат

вядзенне летапісу асноўных спраў

вядзе працу над Кнігай Памяці школы

выступае на старонках друку

прадстаўляе матэрыялы аб музеі ў аддзел адукацыі, спорту і турызму

вядзе перапіску

напісанне вершаў аб вайне

удзел у раённых конкурсах

Навукова-даследчая работа

рыхтуе даследчыяработы на конкурсы

рыхтуе паведамленні, рэфераты, даклады для работы музея

ажыццяўляе даследчую дзейнасць у фондах бібліятэк

рыхтуе матэрыялы для творчых работ аб ветэранах мікрараёна

апісанне прадмета

складанне картатэкі

складанне каталога прэзентацый, даследчых работ

Арганізацыйна-масавая работа

праводзіць урокі мужнасці

выставы

лекцыі да памятных дат

Дні памяці

удзел у тыдні «Музей і дзеці»

падрыхтоўка месячніка героіка - патрыятычнай працы

удзел у гарадскім конкурсе школьных музеяў

удзел у агульнашкольных справах

Перапіска

лісты з фронту

перапіска з ветэранамі дывізіі

перапіска са сваякамі загінуўшых, памерлых

Краязнаўчая работа

падрыхтоўка матэрыялаў да краязнаўчых конкурсаў, алімпіядаў

праца ў архівах

праца ў фондах музея

Работаў мікрараёне

арганізацыя цеснага супрацоўніцтва з ветэранамі мікрараёна

рэгулярная перарэгістрацыя ветэранаў

аперацыя “Клопат”

віншаванне ветэранаў са святамі

вывучэнне жыццёвага шляху ветэранаў

правядзенне сумесных свят

 

арганізацыя збору, назапашвання, афармлення матэрыялаў і дакументаў для папаўнення фондаў музея ўстановы;

ажыццяўленне пошукава-краязнаўчай работы па ўсіх напрамках дзейнасці музея ўстановы;

забеспячэнне захаванасці музейных матэрыялаў і дакументаў;

арганізацыя асветніцкай, інавацыйнай і навукова-даследчай дзейнасці, накіраванай на функцыянаванне і развіццё музея ўстановы;

правядзенне экскурсій, сустрэч, гутарак, лекцый;

супрацоўніцтва з іншымі музеямі, грамадскімі арганізацыямі і ўстановамі культуры, сацыяльнымі партнёрамі;

збор успамінаў ветэранаў Вялікай Айчыннай вайны, ветэранаў ўстановы;

арганізацыя сустрэч з ветэранамі Вялікай Айчыннай вайны, працы, воінамі-інтэрнацыяналістамі, шэфамі, іншымі сацыяльнымі партнёрамі, выпускнікамі школы;

стварэнне і абнаўленне экспазіцый, стацыянарных і перасоўных выставак;

правядзенне дэкад, лінеек, мітынгаў, вечароў, конкурсаў, свят, злётаў, канферэнцый і іншых мерапрыемстваў, прысвечаных гісторыі ўстановы, раёна, горада, краіны.

 

свернуть
поделиться в: